Erasmus+
Trwa rekrutacja uczniów i nauczycieli do udziału w 3. roku działań w ramach Akredytacji o numerze 2024-1-PL01-KA121-SCH-000212192
Jesteśmy placówką szkolną, która pomyślnie przeszła proces Akredytacji i uzyskaliśmy uproszczony dostęp do możliwości uzyskania dofinansowania w ramach Akcji 1. Przyznanie Akredytacji jest gwarancją regularnego otrzymywania dofinansowania na działania związane z mobilnością w ramach programu Erasmus, jeśli realizacja działań będzie przebiegała bez zastrzeżeń.
Przyznanie Akredytacji Erasmusa stanowi potwierdzenie, że jako wnioskodawca stworzyliśmy plan realizacji wysokiej jakości działań w zakresie mobilności w ramach szerzej zakrojonych działań wpisujących się w rozwój naszej organizacji. Plan ten nazywany jest Planem Erasmusa i stanowi kluczowy element wniosku o Akredytację. Akredytacja Erasmusa jest przyznawana na okres od 2021 r. do 2027 r.
Nasze cele w ramach Planu Erasmusa to:
- Podniesienie kompetencji językowych i umiejętności posługiwania się nowoczesnymi technologiami przez nauczycieli
- Realizacja edukacji włączającej przy wykorzystaniu położenia szkoły i naturalnego środowiska
- Podniesienie kompetencji językowych uczniów
Cele projektu i potrzeby placówki obejmują wszystkie etapy nauczania i wychowania.
W związku z tym w projekcie musi wziąć udział kadra z każdego etapów: wychowania przedszkolnego, edukacji wczesnoszkolnej, edukacji na drugim etapie kształcenia (klasy 4-8, w tym pedagog) i przedstawiciel kadry zarządzającej.
To zapewni ciągłość i efektywność podejmowanych działań. Wsparciem objęte będzie dziecko w wieku przedszkolnym, dalej szkolnym, odpowiednio do wieku, rozwoju, umiejętności i możliwości.
Uczniowie w różnym wieku objęci będą działaniami projektowymi i wsparciem. Część z nich weźmie bezpośredni udział w mobilnościach. Inni skorzystają na terenie naszej szkoły z wypracowanych i poznanych metod. Planując mobilności trzeba wziąć pod uwagę, iż tylko starsi uczniowie będą mogli wziąć w niej udział (w wieku 12-15 lat).
Więcej informacji o procesie akredytacji w sektorze edukacja szkolna znaleźć można tutaj: Akredytacja w programie na lata 2021-2027 – Narodowa Agencja Erasmus+ (erasmusplus.org.pl)
Pierwszy rok działań
W pierwszym roku działań związanych z realizacją Akredytacji zrealizowaliśmy 2 typy działań:
– grupową mobilność uczniów do Taranto we Włoszech
Nasza 10 uczniów z klas 7. i 8. wraz z 2 nauczycielami w dniach 4-10.06.2023 spędziła tydzień w Taranto we Włoszech. W trakcie pobytu skupili się na zadaniach dotyczących ochrony środowiska, umiejętności językowych i rozwoju kompetencji społecznych.
Dziękujemy Istituto Comprensivo Galileo Galilei Taranto za współpracę z nami i przyjęcie zaproszenia do wspólnych działań!
– kursy i szkolenia dla nauczycieli w Dublinie w Irlandii oraz na Malcie:
Pani Joanna Talarowska – Styś oraz Izabela Jaroszek odbyły kursy języka angielskiego w Dublinie w terminie 8 -19.08.2022 w szkole TWIN ENGLISH CENTRE DUBLIN.
Pani Karolina Szabelska i Katarzyna Kowalska odbyły w dniach 3-14.07.2023 kursy języka angielskiego na Malcie w szkole Easy School Of Languages w Valettcie.
Pani Katarzyna Sulikowska w Maladze zrealizowała szkolenia o tematyce „Green Future” oraz ” w dniach 26.06 – 07.07.2023 w szkole iDevelop Training.
Drugi rok działań
W drugim roku działań w ramach umowy nr 2023-1-PL01-KA121-SCH-000135449 podjęliśmy 2 typy działań:
– grupową mobilność uczniów do szkoły w Koce na Węgrzech
W ramach 2 roku działań związanych z akredytacją programu Erasmus+ 6 uczennic z klas 6. i 8. realizuje grupową mobilność uczniów w dniach 7- 13.04.2024.
Naszą szkołą goszczącą była Kossuth Lajos Általános Iskola z Węgier.
– kursy i szkolenia dla nauczycieli
Po zdobyciu niezbędnych umiejętności językowych wśród nauczycieli, dzięki kursom z 1. roku działań, teraz mogliśmy już kierować nauczycieli i kadrę zarządzającą do udziału w szkoleniach tematycznych.
- Pani Anika Najder – nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej odbyła kurs w Splicie w terminie 22-27.07.2024 o tytule Special needs and Inclusion in Education organizowany przez szkołę MAKSIMA TRAINING CENTRE
- Pani Katarzyna Kowalska – nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej odbyła kurs w Splicie w terminie 22-27.07.2024 o tytule Outdoor Education organizowany przez szkołę MAKSIMA TRAINING CENTRE
- Pani Jolanta Harasimiuk – vice dyrektor ds. nadzoru pedagogicznego oraz nauczyciel języka angielskiego odbyła kurs w Palermo we Włoszech w terminie 24-28.06.2024 na temat EMOTIONAL INTELLIGENCE: IDENTIFY, HARNESS & MANAGE EMOTIONS organizowany przez szkołę SHIPCON LIMASSOL LTD
- Pani Iwona Bartke – pedagog szkolny odbyła kurs w Palermo we Włoszech w terminie 24-28.06.2024 na temat EMOTIONAL INTELLIGENCE: IDENTIFY, HARNESS & MANAGE EMOTIONS organizowany przez szkołę SHIPCON LIMASSOL LTD
Więcej o projekcie: https://lodz.niedziela.pl/artykul/100864/Lodz-Uczniowska-integracja
https://www.facebook.com/SPWiaczyn
Trzeci rok działań
W ramach 3. roku działań przyznanej akredytacji dla nauczycieli i pracowników szkoły oraz uczniów zaplanowano 2 rodzaje działań:
– grupową mobilność uczniów
– kursy i szkolenia dla nauczycieli.
Podjęliśmy współpracę ze szkołą Istituto Comprensivo „Don E. Montemurro” zlokalizowanej w miejscowości Gravina in Puglia we Włoszech.
W dniach 3-9 listopada 2024 zrealizowaliśmy ich projektowe działania podczas wizyty w naszej szkole. To był tydzień aktywności nad działaniami proekologicznymi.
W tym czasie odbyły się m.in.:
– zajęcia w szkole: integracyjne zabawy, wspólne lekcje języka angielskiego, informatyki oraz WFu
– warsztaty plastyczne i kreatywne w szkole: projektowanie plakatów o tematyce ekologicznej, kompozycja jesienna w słoiku, wykonywanie kotylionów, nauka poloneza i klaskanego
– warsztaty z recyklingu w Gminno Parkowym Centrum Kultury i Ekologii w Plichtowie
– warsztaty z jeansu w Muzeum Lalek w Łodzi
– spacer po Łodzi z wizytą w Muzeum Kinematografii
– wspólne obchody szkolnego Święta Niepodległośći pod hasłem: „Z ziemi włoskiej do Polski”.
Zachęcamy do obejrzenia postów opublikowanych w tym czasie na szkolnym koncie na Facebooku oraz do obejrzenia materiału:
Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.